A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Таганчанський ліцей" Степанецької сільської ради Черкаської області

Співпраця педагога з учнями, батьками, колегами: як оцінити реалізацію вимоги 3.3

Дата: 06.05.2021 10:05
Кількість переглядів: 104

Співпраця педагога з учнями, батьками, колегами: як оцінити реалізацію вимоги 3.3

Проаналізуйте, на якому рівні в педпрацівників налагоджена співпраця колегами, учнями та їхніми батьками. Скористайтеся готовими критеріями й індикаторами. З’ясуйте, які методи збору інформації обирати для самооцінювання

 

 

Оцінюйте вимогу 3.3 за трьома критеріями.

Критерій 3.3.1.

Алгоритм упровадження особистісно орієнтованого підходу

Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.


Як реалізувати

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Педагогіка партнерства — демократичний спосіб співпраці між учасниками освітнього процесу, що базується на засадах гуманізму та особистісно орієнтованому підході до розвитку особистості.

Особистісно орієнтований підхід спрямований розвивати в учнів стійкий інтерес до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися. Реалізація підходу можлива за таких умов:

  • інтереси кожної дитини максимально враховані;
  • дитину сприймають як особистість, її поважають;
  • свободи і права дитини забезпечені в усіх проявах її діяльності;
  • вікові та індивідуальні особливості дитини враховані;
  • дитина відчуває морально-психологічний комфорт.

На Схемі — алгоритм упровадження особистісно орієнтованого підходу.


Індикатори самооцінювання

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Під час самооцінювання зверніть увагу на такі індикатори:

3.3.1.1. Частка здобувачів освіти, які вважають, що їхня думка має значення в освітньому процесі — її вислуховують і враховують.

3.3.1.2. Частка педагогічних працівників, які використовують форми роботи, спрямовані формувати партнерські взаємини зі здобувачами освіти із застосуванням особистісно орієнтованого підходу.


Аспекти самооцінювання

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

За індикаторами визначте такі аспекти:

  • Чи використовує вчитель під час навчальних занять особистісно орієнтований підхід?
  • Чи простежуються під час освітнього процесу можливості розвитку учнів та їхня самореалізація?
  • Чи вважають учні, що їхня думка має значення в освітньому процесі — її вислуховують і враховують?
  • Чи відчуває дитина психологічний комфорт?

Які організаційні заходи з упровадження особистісно орієнтованого навчання проводять у закладі освіти?


Методи збору інформації

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Щоб отримати відповіді на запитання, проведіть опитування учнів. Під час анкетування з’ясуйте, чи вислуховують учителі думку учнів під час уроків та чи враховують її.

Також застосуйте метод спостереження за навчальним заняттям. Зверніть увагу на два аспекти:

  • роботу учнів під час навчального заняття — учні працювали із зацікавленням та співпрацювали між собою чи були пасивні й відмовчувалися;

комунікацію педагога з учнями — він співпрацював з ними за принципом педагогіки партнерства чи був авторитарним; чи давав змогу учням висловитися, чи сприймав їхні погляди, чи застосовував особистісно орієнтований підхід.


Критерій 3.3.2.

Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотний зв’язок.

Як реалізувати

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Співпраця з батьками — це одна з ключових умов забезпечення якісної освіти. Саме від рівня комунікації педагогів з батьками учнів залежить їхній навчальний поступ, індивідуальні освітні траєкторії, адаптація до освітнього процесу. Педагогічні працівники мають через доступні способи комунікації систематично і в повній мірі інформувати батьків про перебіг освітнього процесу.

 

Чинники ефективної взаємодії педагога та батьків
1. Доброзичливо ставтеся до дитини.
2. Злучайте батьків до співпраці.
3. Визнавайте батьків партнерами у співпраці заради дитини.
4. Використовуйте нові ефективні форми взаємодії.

Ефективні форми співпраці педагога з батьками — навчальний тренінг, педагогічний практикум, круглий стіл, ділова гра, дискусія, індивідуальна зустріч, онлайн-комунікація тощо. Найважливіше у процесі взаємодії — слухати й чути одне одного!


Індикатори самооцінювання

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Під час самооцінювання зверніть увагу на такий індикатор:

3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів освіти в різних формах.


Аспекти самооцінювання

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

За індикатором визначте такі аспекти:

  • Чи налагоджена у закладі освіти конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками учнів? Якщо так, то які форми переважають? Якщо ні або частково, то чому?
  • Як педагоги забезпечують зворотний зв’язок із батьками учнів?
  • Чи використовує педагог для комунікації з батьками онлайн-ресурси?

Чи задоволені батьки комунікацією з педагогічними працівниками?


Методи збору інформації

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Щоб отримати відповіді на запитання, застосуйте метод вивчення документації, зокрема проаналізуйте Річний план роботи закладу.

Також організуйте опитування. Під час анкетування батьків з’ясуйте:

  • як педагоги забезпечують з ними зворотний зв’язок;
  • на чию допомогу найчастіше розраховують батьки, коли виникають проблемні ситуації у школі;
  • як батьки отримують інформацію про діяльність закладу освіти.

Під час анкетування педагогічних працівників визначте, які форми комунікації з батьками вони використовують.


Критерій 3.3.3.

У закладі освіти є практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інші форми професійної співпраці.

Як реалізувати

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Професійна співпраця між педагогами у закладі освіти є ще однією вагомою сходинкою до забезпечення якісної освіти, а педагогічне наставництво у даному процесі допоможе її здолати.

Професійна співпраця відбувається під час консультацій, навчальних семінарів, майстер-класів, конференцій, взаємовідвідування занять, обміну досвідом через фахові видання, педагогічне наставництво.

Хто ж такий «наставник»? Насамперед фахівець, який має високий рівень сформованих компетентностей, готовий ділитися своїм професійним досвідом, підтримувати педагога-початківця, мотивувати його ставати ліпшим і так взаємно збагачуватися і вдосконалюватися.

Щоб реалізувати педагогічне наставництво та налагодити професійну співпрацю в закладі освіти:

  • розгляньте це питання на нараді при директорові;
  • проведіть опитування педагогічних працівників, щоб виявити їхні потреби та проблеми;
  • організуйте проблемні або творчі групи;
  • обговоріть форми реалізації педагогічного наставництва тощо.

 

Основні методичні форми педагогічного наставництва:
• спільне планування роботи;
• взаємовідвідування навчальних занять;
• спільна робота над розв’язанням актуальної теми, реалізація освітнього проєкту;
• дослідно-експериментальна робота;
• інтеграція змісту навчальних предметів.


Індикатор самооцінювання

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Під час самооцінювання зверніть увагу на такий індикатор:

3.3.3.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом під час консультацій, навчальних семінарів, майстер-класів, конференцій, взаємовідвідування занять, наставництва тощо.


Аспекти самооцінювання

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

За індикатором визначте такі аспекти:

  • У яких формах відбувається співпраця між педагогічними працівниками?
  • Чи є у закладі освіти педагогічне наставництво? Наскільки ця форма професійної співпраці є ефективною?

Які основні результати професійної співпраці в закладі можна відзначити?


Методи збору інформації

НАТИСНІТЬ, щоб прочитати ↓

Щоб отримати відповіді на запитання, застосуйте метод вивчення документації, зокрема проаналізуйте Річний план роботи закладу.

Також проведіть опитування. Під час анкетування педагогічних працівників визначте, чи сприяє психологічний клімат закладу освіти професійній співпраці педагогів.

Під час інституційного аудиту для аналізу критерію 3.3.3 використовуватимуть інтерв’ю із заступником директора школи.

Щоб підсумувати зміст і алгоритм самооцінювання напряму «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» за вимогою 3.3, перегляньте Таблицю-навігатор.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора